مهندسی ترین پل جهان پل اورساند Öresund

پسر اردیبهشت

عکس ، داستان ، بازی، لطیفه و دانستنی ها

مهندسی ترین پل جهان پل اورساند Öresund

orsand مهندسی ترین پل جهان   پل اورساند

پل” اورساند” Öresund نام پلی استراتژیک به طول ۷.۸ کیلومتر است که کشورهای سوئد و دانمارک(شهرهای مالمو و کپنهاگ) را بهم پیوند می دهد. این پل که دارای ۷.۸ کیلومتر طول و ۲۳.۵ متر عرض است و بلندترین پل معلق اروپا نیز محسوب می شود.پل اورساند دارای دو طبقه می باشد که طبقه نخست آن مخصوص عبور و مرور وسایل نقلیه و طبقه زیرین آن برای عبور قطار پیش بینی شده است.عملیات ساخت پل اورساند از سال ۱۹۹۵ میلادی آغاز شد و چهار سال بطول انجامید.این پل در دوم جولای سال ۲۰۰۰ میلادی رسماً افتتاح شد و عبور و مرور در آن جریان یافت.

هدف اصلی از ساخت این پل، اتصال دو شهر مالمو سوئد و کپنهاگ دانمارک و افزایش مبادلات اقتصادی و فرهنگی بین دو کشور بود. همچنین با ساخت این پل، مردمی که در شهر مالمو زندگی می کردند (به دلیل وجود نرخ بیکاری بیشتر در مالمو) برای کار به کپنهاگ می آمدند ولی برای اسکان خود مجددا به مالمو باز می گشتند و بدین شکل به تعامل فرهنگی و اقتصادی بین دو کشور کمک قابل توجهی می کردند. پیدا کردن کار مناسب در دانمارک به مراتب از پیدا کردن کار مناسب در سوئد راحت تر و قیمت اجاره خانه در سوئد به مراتب از دانمارک ارزانتر است. بهمین دلیل در حدود یک سوم جمعیت شهر مالمو در سوئد متولد نشده اند. همچنین، تاسیس دانشگاه مالمو Malmö University و وجود پل اورساند موجب شد تا تعداد دانشجویان خارجی در این شهر جنوبی سوئد افزایش یابد. بر طبق آمارها، در حدود ۱۶۰۰۰ نفر روزانه به قصد سفرهای کاری از این پل عبور و مرور می کنند و در حدود ۹۰۰۰ نفر شهروند سوئدی مقیم شهر مالمو هم اکنون وجود دارند که در دانمارک متولد شده اند. این تعداد شهروند در سال ۲۰۰۰ میلادی و قبل از ساخت پل در حدود ۳۳۰۰ نفر بود.

Oresund Bridge مهندسی ترین پل جهان   پل اورساند

پروژه ارتباط سوئد و دانمارک که طرح آن نخستین بار توسط دانمارکی ها به دولت سوئد پیشنهاد شد از ساخت یک پل معلق(پل اورساند)، یک تونل و یک جزیره و یک شبه جزیره مصنوعی تشکیل می شود.
یک جزیره مصنوعی( Peberholm) در بخش دانمارک از طریق یک تونل زیردریایی چهارکیلومتری(تونل Drogden) به یک شبه جزیره مصنوعی در Kastrup متصل شده است. این جزیره و شبه جزیره از میلیونها مترمکعب سنگ و سیمان و از لایروبی بستر دریا ساخته شده است . علت ساخت جزیره مصنوعی، اتصال تونل به پل اورساند بوده است. ساخت پل اورساند حدودا ۶ میلیون دلار، ساخت تونل ۴ میلیون دلار و ساخت جزیره مصنوعی ۲ میلیون دلارآمریکا هزینه دربر داشته است.

گالری عکس و خلاصه توضیحات:

پل اورساند کجای دنیا واقع شده است؟ (عکس)

این پل همانطور که گفته شد وصل کننده ی سوئد و دانمارک است اما شاید عکس زیر نشان گر عظمت پروژه باشد

map مهندسی ترین پل جهان   پل اورساند

از بهترین ویژگی این پل بخش زیر دریایی آن است که تونلهایی را برای عبور خودرو ها تعبیه کردند:(عکس)

oresundstunneln till Danmark مهندسی ترین پل جهان   پل اورساند

400px Oresund tunnel.svg مهندسی ترین پل جهان   پل اورساند 

جزیره های مصنوعی زیبایی که در ورودی و خروجی تونل های ساخته شده است

oresundbridge2f مهندسی ترین پل جهان   پل اورساند

نمایی کامل از پل و گویای نحوه ساخت

ts مهندسی ترین پل جهان   پل اورساند


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ سه شنبه 11 تير 1392برچسب:مهندسی ترین پل جهان پل اورساند Öresund,

] [ 1:45 ] [ ابوالفضل قبادی ]

[ ]